Årsmöte 2024

Datum: 14 mars 2023

Klockan: 19:00
Plats: Stuvstahallens konferensrum
För: Alla medlemmar i Stuvsta IF. Ingen anmälan behövs men vi är tacksamma för anmälan till kansli@stuvstaif.se

Demokrati

Snart är det dags för årsmöte i vår förening. Årsmötet är det viktigaste mötet under hela året, för det är då föreningen dvs vi medlemmar beslutar om vad som ska göras under det kommande året. Årsmötet ska också rösta fram de som ska sitta i styrelsen och se till att utföra det som årsmötet beslutar. Det är alltså viktigt att många kommer på detta möte.

Vem har då möjlighet att komma på mötet?

Ja alla som är medlemmar får komma på mötet. Alla som är medlemmar har yttranderätt och förslagsröst. Dock så måste man vara fyllda 15 år under innevarande år för att få rösta. Rösträtten är personlig och får inte företrädas av ombud.

Hur kan jag som medlem föreslå en förändring?

Som medlem har du rätt att skicka in en motion. Enkelt översatt ett förslag. Motionen måste vara styrelsen tillhanda senast 4 veckor före årsmötet. Motioner mailas till kansli@stuvstaif.se

Verksamhetsberättelse, årsredovisning/årsbokslut, revisorernas berättelser, verksamhetsplan med budget samt styrelsens förslag och inkomna motioner finns tillgängliga på föreningens hemsida senast 21 mars 2023, en vecka innan årsmöte.

Så här skriver du en motion

1. Skriv en rubrik som kortfattat beskriver vad ärendet handlar om.

2. Skriv vad ärendet handlar om.

3. Avsluta motionen med att själv föreslå ett beslut som du tycker att årsstämman ska ta.

4. Skriv under dokumentet med ditt namn.

Riskerar jag att bli vald till något om jag kommer på ett årsmöte?

Absolut inte. Ingen person kan bli vald mot sin vilja. Dessutom så har valberedningen i Stuvsta IF till uppgift att i god tid få fram nya kandidater som föreslås på årsmötet. Med andra ord så är det mesta redan klart. Dock så har årsmötet alltid rätt att föreslå någon annan än vad valberedningen föreslagit. Valberedningen tar gärna emot tips på kandidater till styrelsen!

Varför bör jag som medlem komma på årsmötet?

Allt fungerar ju så bra! En förening kan endast verka om den har en styrelse. Dvs om vi inte får alla medlemmar delaktiga i vad föreningen gör riskerar vi att så småningom inte finnas till. Det är av yttersta vikt att vi som medlemmar är med och delaktiga i vad föreningen gör. Föreningen är ju vi medlemmar. Med de orden vill vi att så många medlemmar som möjligt kommer på vårt årsmöte

Verksamhetsplan 2024

ÅRSMÖTE 2023

Datum: 28 mars 2023

Klockan: 19:00
Plats: Stuvstahallens konferensrum

Så här skriver du en motion

1. Skriv en rubrik som kortfattat beskriver vad ärendet handlar om.

2. Skriv vad ärendet handlar om.

4. Skriv under dokumentet med ditt namn.

Verksamhetsplan 2023

Årsmöte

Datum: 9 maj 2022
Klockan: 18:00
Plats: Kungsklippeskolans matsal
För: Alla medlemmar i Stuvsta IF. Ingen anmälan behövs men vi är tacksamma för anmälan till kansli@stuvstaif.se

Demokrati

Snart är det dags för årsmöte i vår förening. Årsmötet är det viktigaste mötet under hela året,för det är då föreningen dvs vi medlemmar beslutar om vad som ska göras under det kommande året. Årsmötet ska också rösta fram de som ska sitta i styrelsen och se till att utföra det som årsmötet beslutar. Det är alltså viktigt att många kommer på detta möte.

Hur kan jag som medlem föreslå en förändring?

Som medlem har du rätt att skicka in en motion. Enkelt översatt ett förslag. Motionen måste vara styrelsen tillhanda senast 4 veckor före årsmötet. Motioner mailas till kansli@stuvstaif.se

Verksamhetsberättelse, årsredovisning/årsbokslut, revisorernas berättelser, verksamhetsplan med budget samt styrelsens förslag och inkomna motioner finns tillgängliga på föreningens hemsida senast 18 april 2022, en vecka innan årsmöte.

Så här skriver du en motion

1. Skriv en rubrik som kortfattat beskriver vad ärendet handlar om.

2. Skriv vad ärendet handlar om.

3. Avsluta motionen med att själv föreslå ett beslut som du tycker att årsstämman ska ta.

4. Skriv under dokumentet med ditt namn.

Riskerar jag att bli vald till något om jag kommer på ett årsmöte?

Absolut inte. Ingen person kan bli vald mot sin vilja. Dessutom så har valberedningen i Stuvsta IF till uppgift att i god tid få fram nya kandidater som föreslås på årsmötet. Med andra ord så är det mesta redan klart. Dock så har årsmötet alltid rätt att föreslå någon annan än vad valberedningen föreslagit. Valberedningen tar gärna emot tips på kandidater till styrelsen!

Verksamhetsplan 2022

Stuvsta IF Årsmöte 2021
Stuvsta IFs årsmöte Onsdagen den 21/4.

Onsdag den 21 april, 2021 18.00 Via Teams, anmäl dig till kansliet.

Senast den 13 april. Ange namn,mailadress samt ditt personnummer.

kansli@stuvstaif.se

Med vänlig hälsning,

STUVSTA IF
Stuvsta IF årsmöte 2019
Torsdag 25 april kl 19.00 är det dags för årsmötet 2019.
Kallelse och mer information kommer att skickas ut och göras tillgänglig inom kort.

Protokoll finns under Dokument/ För allmänheten
Stuvsta IF årsmöte

Protokoll från Stuvsta IFs årsmöte den 25 april 2016 finns HÄR

Årsberättelse för 2015 finns HÄR

Årsmötet 2017 kommer att äga rum måndagen den 24 april kl 19.00 i Kungsklippeskolans matsal.

Sidan kommer inom kort att uppdateras med årsberättelse för 2016.