Välkommen till Stuvsta DamJ

Följ oss via vårt Instagramkonto

Vi är iår en stark ledartrupp, med en chefstränare med UEFA A utbildning och med övriga ledare som tillsammans har en lång erfarenhet i ledaruppdrag.

Spelar du fotboll idag och vill komma till en klubb som har bra framtidsutsikter för en fotbollsspelare eller målvakt med ett damlag i division 2 så är du välkommen att höra av dig till oss, alternativ klicka här för att fylla i en intresseanmälan.

Våra träningstider  för perioden april - oktober 2024

Måndagar 19.00-20.30 Stuvsta IP

Tisdagar 20.30-22.00 Stuvsta IP

Torsdagar 19.00-20.30 Stuvsta IP

Intresseanmälan provträning till Stuvsta DamJuniorer
2024-01-04 16:48

År 2024 bildar vi ett nytt lag i Stuvsta IF tillsammans med våra nuvarande DamJuniorer & F08. Laget planerar att spela i DamJunior serien.

Samtliga våra tränare och ledare är utbildade med lägst C-diplom och ända upp till UEFA A och har lång erfarenhet av tränar och ledaruppdrag. Vårt mål är att kunna erbjuda och skapa en utvecklande ambitiös tränings och matchmiljö för spelare som vill komma längre med sin fotboll. Vi kommer även ha ett närmare samarbete med damlaget för att skapa en seniorförberedande verksamhet. Vi erbjuder även målvaktsträning för våra målvakter.

Provträning efter överenskommelse, efter provträningen kommer några spelare sedan bli erbjudna en plats i laget.

För spel i DamJunior serien så är det öppet för samtliga födda mellan 2004 till 2008 och vi kommer även samarbeta med F09.

Fyll i intresseanmälan Klicka här (tillsammans med vårdnadshavare) så återkommer vi till dig.

Ny DamJ huvudtränare till år 2024
2023-08-25 13:31

Redan nu har vi säkrat upp en ny huvudtränare inför säsongen 2024 då vi slår ihop trupperna DamJ och F08.

Vi välkomnar Roger Tell 51 år med en UEFA A utbildning i bagaget, har tränarerfarenhet i bland annat Stuvsta F04 inkl F17SM spel, Stuvsta F05/06 samt Stuvstas damlag.

Om du är intresserad av att provträna med oss så hör av dig!

Cupguld i Falun
2023-06-19 10:56

Hela 19 spelare var vi som åkte i väg till Falun i tre minibussar tillsammans med fyra ledare för att delta i cupen, några som supportrar/assisterande ledare!

Vi rivstartar cupen med att vinna mot IF VP Uppsala med hela 7-0 med fem olika målskyttar, sen vart det en tuff ändå någorlunda jämna kamp mot Aspudden-Tellus F17 där de vinner med 2-0, sista gruppspelsmatchen mot Enviken/Sundborn/Svärdsjö vinner vi med 6-1. Klara för A-slutspel som grupptvåa.

I kvartsfinalen möter vi Sickla som vi ofta mött förr, vi får en straff som vi förvaltar väl och vinner med 1-0 och är klara för semifinal. Semifinalen spelades mot Kvarnsveden F17 som vi vann med 4-2. Dags för final!

Återigen ställs vi mot Aspudden-Tellus F17, denna gång var matchen inte lika jämn som den förra, tror vi kommer upp i 2 riktigt vassa chanser och de har klart många fler chanser att avgöra. Men med vår storspelande målis Ella och kämpande utespelare så håller vi nollan och finalen får avgöras på straffar.

Vi sätter 4 av 5 straffar och Ella räddar två av deras straffar vilket betyder att vi vinner finalen med 4-2 och kan lyfta bucklan!

Vi har haft en underbar helg med kanonväder och trots blåsor, spricka i tumme, problem i vader, anklar, benhinnor, axel, tår, naglar så kämpar alla  tillsammans som ett lag oavsett position!

Provträning med nybildade DamJuniorerna
2022-11-07 16:37

Är du tjej, född 2004-2007 och spelar fotboll idag?

Kom och provträna med oss!

Iår har vi spelat i div1 och 3 i 2007 års serien, hjälpt damlaget i Stockholms serien samt några inhopp i div1 där damlaget spelat.

Är du målvakt? Vi kan erbjuda dig målvaktsträning 2-3 gånger i veckan med Pelle Duveblad och/eller Gary Faulds.

Vi tränar på Stuvsta IP med närhet till bussar, pendeltåg och tunnelbana (Hagsätra 15 min gångväg).

Kontakta vår lagledare Micke H på 0733320553 alt mhartmann@mycwt.com eller Micke L chefstränare 0708407122.

Välkommen!