Tryggare Stuvsta IP

I samverkan med lokalpolisen, fastighetsägare (Husf) och flera verksamheter inom Huddinge kommun arbetar kommunen med att varje vecka ta fram en lägesbild av de olika händelser som skett runt om i kommunen. Utifrån denna lägesbild är det flera av aktörerna som anpassar sitt arbete efter de platser där kommunen får rapporter ifrån. För att kunna vara på rätt plats och förhindra att otrygga platser får fäste.

Kommunen och vi i Stuvsta IF ser att ni som medlemmar i Stuvsta IF är viktiga samverkansparter i detta arbete och önskar att om ni upplever händelser som skapar otrygghet meddelar det.

Här kommer viktiga kommunikationsvägar:

•  Om det är pågående brott - Ring 112
  •  Om du vill tipsa polisen - Använd kontaktformulär och skriv gärna till polisen på

•  Om du vill rapportera en otrygg händelse eller plats - maila till trygghet@huddinge.se
  • Om det är en större samling ungdomar (må-fre) - Ring Förebyggarteamet (fältarna) på 08-535 376 17
  • Hjälp med lås o larm, allmänt stök i eller kring Stuvsta IP, idrottsplatser, idrottshallar etc - Ring väktare 08-599 08 671
  • Felanmälan dagtid - Ring 08-535 320 10
  • Akuta fastighetsproblem (Kvällar, nätter, helger) - Ring 08-535 322 07

Tillsammans arbetar vi för ett tryggare Stuvsta och Huddinge!

Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen