Hanvikens SK

Plats:Trollbäckens IP 3
Hanvikens SK - Stuvsta IF
2020-05-31 22:14
Varmt och skönt kan man sammafatta vädret. Klarblå himmel och årets första riktigt varma dag, upplagt för trötta spelare med andra ord.
Efter sedvanligt uppsnack om att hålla ihop laget men framförallt att vara på tå redan från start drog matchen igång. Och tänk, för en gångs skull rivstartade vi och skapade massivt tryck och spelövertag, vi vågade hålla upp backlinjen och hålla ihop laget och skapade per omgående tre fyra vassa målchanser. Högst ologiskt att Hanviken tog ledningen i deras första anfall med deras först skott. Efter detta jämnade spelet ut sig men vi krigade på och skapade några högkvlikativa målchanser innan paus.

Paus-snacket går sedan ut på att fortsätta på samma sätt som i första och det lyckas vi göra. Ganska omgående får vi utdelning då Julia lätt rullar in kvitteringen efter en tilltrasslad situation utanför hanvikens straffområde. Resten av perioden böljar lite fram och tillbaka med ibland ganska ovårdat spel och ibland riktigt fin fotboll. Halvleken avslutas med hjärtat i halsgropen när Hanviken träffar Malins högra stolpe efter friläge.

Tredje perioden startar vi lika bra som de tidigare två och vi gör ett mycket vackert 2-1 mål, Malin får äran att rulla in bollen men hela anfallet går med kontroll från back-ytter-mitt-forward-ytter där man genomgående släpper bollen i rätt tillfälle till rätt spelare. Härligt att se! Mot slutet tvingas vi göra lite justeringar på grund av trötta spelare och vi blir okoncentrerade och Hanviken kvitterar. Av bara farten gör de två mål till och detta sätter en trist punkt för matchen.

Men några stora utropstecken spelmässigt:
Vi kommer igenom på kanten flertalet gånger och gör rätt sak, söker spelare istället för att gå på eget hopplöst avslut!
Så läge vi orkar håller vi ihop laget på ett bra sätt.
Vi ser fler spelare som vågar gå nära i dueller.
Vi tycker att vi är bättre eller i alla fall lika bra som dem men vi känner att slumpen var emot oss, och hoppas att just det jämnar ut sig framåt.

Uppställning per 1:
Ebba A (Mv)
Malin (HB) Olivia (VB)
Nora (HM) Alma (MM) Molly (VM) / Majken
Julia (A) / Amanda

Uppställning per 2:
Malin (Mv)
Alma (HB) Nora (VB)
Molly (HM) Olivia (MM) / Julia Amanda (VM)
Majken (A) / Ebba

Uppställning per 3:
Majken (MV)