Sickla - Stuvsta
2021-06-11 22:01

Sista omgången i Sanktan innan sommar. En go grupp på 9 tjejer dök upp på Sicklavallen den ljumma Fredagkvällen.

Kan upplysa om att det kändes lite "lojt" på uppvärmingen men försnacket gick ut på att dra gasen i botten från start. Fun fact: För att de skulle se proffsigt ut ville spelarna också samlas "själva" och snacka ihop sig (se bild). Och ja, det såg jäkligt proffsigt ut.

Så var vi igång, och som vi gick igång. Tight lag och många bra beslut från start och något av en lekstuga drog igång. Felicia och Freja läste sönder Sicklas uppspel och allt som rann förbi kunde Astrid i mål enkelt skopa upp. Sen började vi hitta antingen ytter, cross, enkelt till innermitt eller utmed kanten. Bländande. Väl uppe i planen hittade vi också fina kombinationer. Konstigt att 0 - 1 uppstår av ett missförstånd i Sicklaförsvaret och Alma kan enkelt stöta in bollen. Det fina spelet fortsätter och ofta hittar Felicia/Freja underbara uppsel till ständigt löpande Siri och Olivia. Siri fick tyvärr utgå lätt skadad då hon med klassisk Siri-kraft ryckt förbi men blivit fälld. 0 - 2 känns logisk och blir till när Olivia hittar in till Iris som felvänd petar tillbaka till Alma som lika enkelt rullar in den med utsidan. Slutet av perioden blir vårt lag något långt. För många spelare drar iväg för tidigt i djupet och Sickla bryter högt i plan och skapar några halvlägen, men Astrid är tryggheten själv i mål. Känns ändå skönt med paus.

Vi pratar om att yttrarna inte får "dra för tidigit" och att vi måste gå närmare i närkampsspelet. Andra perioden är sedan inget att skriva hem om, vi tar lite konstiga beslut och får inget flyt i spelet. Emilia är tygg i mål och av och till blixtrar vi till med fina kombinationer. Felicia har peridodens chans som hon drar tätt utanför bortre stolpen och levererar en analys i paus: "Kalle, jag hade satt den om inte du tjatat om att skjuta lågt".

Från bänken är det tydligt vad vi gör när vi spelar bra och försöker förmedla det till våra spelare, och av och till är det igen mycket bra, framförallt hittar Emilia luckan mellan mittfält och backlinje och yttrarna och innermitt kan överlappa. Alva, Emilia och Alma broderar ihop två galet fina anfall som tyvärr inte bilr mer än inspark. Däremellan sticker Sickla emellan med bra kombinationer på mitten och distansskott och hörnor. Men hela tiden är Iris en klippa i mål. Det dröjer till 15:e minuten i sista innan vi får in matchavgörande 3-0. Olivia på klassisk maner "hela vägen ner till hörnan" enkelt inspel och Felicia distinkt med högern.

Vi summerar dagens akriviteter med att vi på något konstigt sätt är missnöjda. Nästan alla spelare känner att de kan bättre och det var lite hafsigt och slafsigt. Vi tränare är säkert något "fartblinda" efter Värmdömatchen och med lite perspektiv gör vi faktiskt en fantastisk match defensivt. Vi ser tydliga spår av det vi tränat på senaste månaden, bollar på yta tydlig kommunikation och tempo. Det vi tycker är "sämre" är lite slarv i teknik och duttande.

Alma (C) (2)

Alva

Astrid (MV1)

Emilia (MV2)

Felicia (1)

Freja

Iris (MV3)

Olivia

Siri

Tränare: Eric, Kalle, Patrik & Rasmus

Matchen lirare delas mellan Freja & Alma. Freja för hennes fötrollande passningsspel, och Alma för att hon dominerade "sitt" mittfält. Weltklasse!

Sollentuna - Stuvsta2021-08-22 23:27
Stuvsta - RSF2021-06-21 23:12