SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Välkommen till Stuvsta IF!
För att bli ny medlem, klicka här.
 
Stuvsta Idrottsförening är idag en av Huddinge kommuns största idrottsföreningar med fler än 1800 medlemmar inklusive ca 350 ledare. Den är också en av södra Stockholms äldsta föreningar.
 
Med våra fina värderingar är vi en förening att vara stolt över. Vi verkar för att skapa de bästa förutsättningarna att utveckla så många fotbollsspelare som möjligt så länge och så bra som möjligt.
 
Stuvsta IF:s värdeord är: GLÄDJE, KVALITET & KLUBBKÄNSLA
 
2024-02-23 14:43

Hej!

 

Vår samarbetspartner INTERSPORT har ett fint erbjudande just nu. Den 26/2–17/3 har de 25%* rabatt på fotbollssortimentet mot uppvisande av streckkoden i butik eller med onlinekoden FOTBOLL25 på intersport.se. Precis som vanligt ger de 3% tillbaka till vår förening på allt du handlar.
För du har väl valt Stuvsta IF på Mina Sidor?

Ett enkelt sätt, när du handlar sport, att samtidigt stötta föreningslivet.


Erbjudandet gäller för dig som är eller blir club-medlem på INTERSPORT. Så passa på och köp t ex fotbollsskor inför säsongen.

 

Se www.intersport.se


Vänligen,

STUVSTA IF

Stuvsta IF Årsmötet 14 mars 2024
2024-02-15 17:37

Stuvsta IF:s årsmötet kommer att äga rum den 14 mars 2024 kl. 19.00 i konferensrummet på övervåningen Stuvstahallen.

Föredragningslistan är enligt stadgarna. Andra ärenden än där upptagna får ej avgöras vid ordinarie 
årsmöte. 
Anmälan till årsmötet görs till kansliet, kansli@stuvstaif.se med namn senast 7 mars.
Handlingar till mötet publiceras efterhand, dock senast sju dagar före årsmötet.
Mvh,
Stuvsta IF
Tess Fremin
Ordförande 


Preliminär föredragningslista:
1. Fastställande av röstlängd för mötet.
2. Val av ordförande och sekreterare för mötet.
3. Val av protokolljusterare och rösträknare.
4. Fråga om mötet har utlysts på rätt sätt.
5. Fastställande av föredragningslista.
6. a) Styrelsens verksamhetsberättelse för det senaste verksamhetsåret,
b) Styrelsens årsredovisning/årsbokslut för det senaste verksamhets- / räkenskapsåret.
7. Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhets- / 
räkenskapsåret.
8. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid revisionen avser.
9. Fastställande av medlemsavgifter.
10. Fastställande av verksamhetsplan samt behandling och fastställande av ekonomisk plan för det
kommande verksamhets / räkenskapsåret.
11. Behandling av styrelsens förslag och i rätt tid inkomna motioner.
12. Val av
a) föreningens ordförande för en tid av ett (1) år;
b) halva antalet övriga ledamöter i styrelsen för en tid av två (2) år;
c) två (2) suppleanter i styrelsen med för dem fastställd turordning för en tid av ett (1) år;
d) en (1) revisor jämte en (1) suppleant för en tid av ett (1) år. I detta val får inte styrelsens
ledamöter delta;
e) tre (3) ledamöter i valberedningen för en tid av ett (1) år, av vilka en skall utses till 
ordförande;
f) ombud till möten där föreningen har rätt att vara representerad genom ombud.
13. Eventuella övriga frågor som anmälts under punkt 5

Påsklovscamp
Anmälan till Påsklovscamp är öppen
2024-02-02 15:23, Påsklovscamp

VÄLKOMMEN PÅ PÅSKLOVSCAMP
Stuvsta IF i samarbete med Svenska Fotbollsakademin


Välkomna på Speed Camp! Med bollen och spelet ständigt närvarande tränar vi på spelarnas fotbollsspecifika snabbhet. Fullmatade dagar präglade av högintensiv träning med mycket glädje, energi och kamp! Campen leds av Svenska Fotbollsakademin - som arrangerat camper för barn och ungdomar sedan 2006.

STUVSTA IP 3 - 5 April

 

  • 09:00 - 15:00
  • Över 4,5 timmar effektiv fotbollsträning varje dag
  • Erfarna och skickliga tränare
  • Lunch och mellanmål ingår
  • För spelare födda 2011-2016

ANMÄL DIG HÄR

Föreningscertifikat 2024
2024-01-23 09:45

Varje år signerar Stuvsta IF föreningscertifikatet där vi förbinder oss att efterleva vad som står i det. Om inte, så får inte föreningens lag delta i S:t Erikscupen. Syftet med certifikatet är att få till en bra utvecklande miljö för alla barn och ungdomar som spelar i S:t Eriks-Cupen. Därför är det viktigt att alla våra lag, spelare, ledare samt föräldrar vad det innebär och innehåller.

 

Vad ingår i certifikatet?

  1. ”Fotbollens Spela Lek och Lär” (FSSL) och dess riktlinjer. Vi förbinder oss att bedriva fotboll enligt "Fotbollens Spela Lek och Lär".
  2. Föreningens lag i S:t Eriks-Cupen skall följa Stockholmsfotbollens ”Spel- och Startgaranti”.  Ingen spelare i S:t Eriks-Cupen ska känna sig som en ”avbytare”. Alla ska starta regelbundet, oavsett position, kunskap och ambition, samt att alla spelare som är kallade till match får spela minst halva matchen.
  3. Matchmiljö. Vi ska jobba aktivt för en positiv matchmiljö som är sund och trygg för våra barn och ungdomar. Det innebär också att vi: 
    - respekterar domarnas beslut
    - inte accepterar svordomar, könsord och andra kränkande ord
    - inte accepterar hot mot med- eller motspelare, ledare, domare och publik.

Certifikatet är bara en del av vad vi som förening ska följa och jobba med, och som är bra att känna till i sammanhanget. Självklart ska vi följa befintliga tävlingsregler (om värvningsförbud, åldersregler, gult kort = automatiskt byte etc). Och som Dunrossklubb har vi även förbundit oss att följa de direktiven. 

 

Nyheter från vår verksamhet
Herrlaget, 16/02 15:20 
Stuvsta IF Fotbollsskola, 06/02 13:50 
Påsklovscamp, 02/02 15:23 
Herrlaget, 22/01 14:14 
Herrlaget, 16/01 13:18 
Damlaget, 13/01 11:45 
Herrlaget, 08/01 15:16 
U15 - U16, 03/01 00:47 
 
Sponsorer
Följ oss på sociala medier