Sköllersta IF

Samling:11:30, Stuvsta IP
Aktivitetsinfo: 2 bussar från Stuvsta IP mot Sköllersta

Laget;
Caroline F, Camilla G, Elin R, Iselin S. Felicia W,, Elise W, Sofia S, Malva B, Sandra K, Sanna S, Ebba B-B, Rebecca L, Frida W

Matchens enda mål gav en hedrande andra plats i Regionala futsal ligan
2019-01-28 22:30
För att spela futsal seriens sista match åkte vi ända till Hallsberg för att möta Sköllersta IF.
Matchen blev en ganska jämn och målfattig tillställning. Det kändes som vi hade ett visst spelövertag, men när vi gör något misstag så försöker Sköllersta genast utnyttja det men utan resultat. Första halvleken slutar 0-0.

I andra halvlek fortsätter matchen bölja lite fram och tillbaka. Sköllersta har också några farliga chanser där vår duktiga målvakt Carro räddar oss, och även stolpen vid ett tillfälle.
Med ca: 5 min kvar av matchen så tar vi en Time out. Vi bestämmer då oss för att gå över till ett man-man spel.
I matchminut 38 har Isse fått ner bollen till vänstra hörnet och får in en fin passning framför mål som Elise lyckas trycka upp i högra krysset och vi tar äntligen ledningen med 0-1! Strax därefter tar Sköllersta Time out, vi går då tillbaka till box försvar och lyckas effektivt avvärja Sköllerstas försök till reducering. Matchen slutar 0 -1.

Vi är naturligtvis nöjda med genomförandet av matchen och när vi nu vet att Örebro vann matchen mot Sätra med 7-0 så kan vi summera att vi slutar på en fin andraplats i serien!

Vi vill även passa på att gratulera Örebro som vinner serien och går vidare till SM slutspel med endast en förlust, och det mot Stuvsta.