Dream Team (Parasport)

Stuvsta IF DreamTeam - laget där alla får spela!

Dream Team är en fotbollssektion inom Stuvsta IF som vänder sig till barn och ungdomar med särskilda behov. Målgruppen är i första hand de som går eller gått i särskola eller på grund av någon form av funktionshinder inte kan ta plats i ett vanligt fotbollslag.

Grundidén med verksamheten är att genom fotbollen som ett gemensamt intresse erbjuda barn och ungdomar en social gemenskap och möjlighet till kompisrelationer, fysisk aktivitet och ökat självförtroende. Man skall känna att man är en i gänget, en som alla andra! Alla skall känna att de kan växa och bli bättre, utan att känna någon press på sig att prestera.

I Dream Team handlar det mesta om att ha roligt. Alla är välkomna och alla får spela. Individen utvecklas från sin egen förmåga och ingen är annorlunda.

Vi har ett 30-tal spelare från nio år och uppåt. Vi tränar tillsammans två gånger i veckan i grupper baserade på fotbollsförmågan. Ålder och kön spelar ingen roll, det viktigaste är att man tränar och spelar med personer på samma spelnivå.

Vi spelar i Mälarserien som har ca. 20 lag i olika divisioner. I SM har vi tagit flera medaljer, bl.a. guld i div 1 och div 4.

Dream Team fick Huddinge kommuns jämställdhetspris 2009 och Lions Internatonals Livskavalitetspris 2012.

Seriespel lördag 10 juni
2023-06-01 12:10

Vi spelar på Hägernäs IP, samma plats som augusti 2022.

Info och spelschema finns under Dokument.

Info från Stuvsta IF
2023-05-16 21:30

Stuvsta IF sportchef vill poängtera några saker runt vår utrustning på våra spelare och ledare runt träning, match och när man representerar Stuvsta IF:

• Spelare får aldrig använda matchtröja på träning. Matchtröjan är ett lån och får endast användas på match.
  • Spelare ska använda Stuvsta kläder på träning. Det finns en anledning varför Stuvsta IF är en av få klubbar har ett medlemspaket. Kläderna bygger och stärker ens tillhörighet till ett lag och klubb, samt skapar en tillhörighet. Viktigt att man trycker på detta mot både spelare och föräldrar, och arbetar som grupp mot det. Sedan förstår jag i vissa väder etc att det kan vara svårt att upprätthålla det, men vi ska jobba mot det hela tiden.
  • Alltid benskydd på. Spelare får ej delta i träning om man inte har benskydd. Att inte ha benskydd är både taskigt mot spelaren själv, medspelaren och laget. Spelare utan benskydd tar det omedvetet lugnare i närkamper på träning, vilket hämmar spelarutvecklingen och att träna matchliknande situationer. Man spelar match som man tränar dvs är man försiktig på träning så blir man försiktig på match. Det ökar dessutom risk för skador och bråk på träning. På match är det förbjudet att spela match utan benskydd, och det gäller även på träning.
Medlemsavgiften för 2023
2023-01-17 17:25

Stuvsta IF kansli har skickat ut fakturor på medlemsavgiften via e-post.

Om ni inte hittar meddelandet från kansliet, kontakta någon ledare.

Klubbshopen
2023-01-14 11:41

Nu är Stuvsta If nya klubshop igång. Klicka på "Till webshopen INTERSPORT" till höger för att se det nya sortimentet.

Tills vidare går det bara att handla via nätet. Börja med att registera dig i Club Intersport, för att både du och föreningen skall få lite bonus: https://www.intersport.se/club-intersport.

Så småningom kommer vi att kunna handla Stuvsta IF-sortimenet även hos Intersport i Huddinge centrum.

Läs mer om klubbshopen: https://www.stuvstaif.se/sida/?ID=173204