Spelare som vill byta lag inom Stuvsta IF

Interna byten mellan Stuvsta IFs lag.

• I knatteskolan så får spelare byta utan begränsningar under förutsättningar att mottagande lag har plats
  • 5 mot 5 kan byte ske så länge ledarna i respektive lag är överens. Att föredra är att genomföra dessa byten precis efter utomhussäsongen är över. Anledningen är att klubben / laget anmäler senast i slutet av november/december hur många lag man ska spela med till året efter. Detta är baserat på antal spelare.
  • Ifrån 7 mot 7 och uppåt krävs särskilda skäl för ett byte samt att ledarna i respektive lag är överens. Beslutet ägs i slutändan av klubben. Även här bör bytet ske under oktober/november.  Detta kan gälla byten mellan lag i samma årskull, men även mellan årskullar.